Zašto je toliko zdravo kokosovo ulje?

Čitajući Sunčanin priručnik, shvatila sam kako sam godinama do sada krivo kuhala misleći kako ‘to baš i nije tako masno’, pa to je samo malo (prstić) suncokretovog ulja! Sunčana mi je kroz svoj priručnik, ali i uživo, dala savjet: kuhaj na kokosovom ulju! Oči su mi postale veće uz pitanje: „A kakvog je okusa?“ Smireno je odgovorila: “Obično kokosovo ulje ima slatkasti okus pa nekome može biti odbojno, ali u zdravim trgovinama može se nabaviti kokosovo ulje bez okusa i mirisa, koje je po mojem mišljenju bolje za kuhanje. S običnim uljem (onim koje ima slatkasti okus) obično radim palačinke ili nešto slatko za svoje, što zahtijeva dodavanje ulja i slično. No, znaš u čemu je bit kod kokosovog ulja? Kad njega termički obrađuješ, zagrijavaš, ne stvaraju se negativni sastojci koji mogu biti i kancerogoni. A da ne spominjem sve njegove brojne vrijednosti za naš organizam!” Zaitrigiralo me sve to.

Doznala sam kako bi bilo najbolje kokosovo ulje konzumirati u sirovom obliku, jer na takav način izvlačimo najveću dobrobit od njegovih ljekovitih sastojaka. No, zbog izuzetne otpornosti na visoke temperature, kokosovo ulje možemo koristiti za pečenje ili prženje hrane – za razliku od drugih ulja koja na višim temperaturama drastično mijenjaju svoja svojstva te postaju kancerogena. Osim toga, prednost kokosovog ulja pred drugim uljima su i srednjelančane masne kiseline, koje se u ljudskom organizmu lako probavljaju i apsorbiraju te ne opterećuju probavni sustav.

Pohitala sam do trgovine sa zdravom hranom (iako ima kokosovog ulja i po drugim trgovinama, ali sigurno je – sigurno) i kupila što? Kutiju s tvrdim kokosovim uljem? Tko tu koga zeza, mislila sam! To je neka mast, a ne ulje! Trgovkinja mi je objasnila kako je na hladnijoj temperaturi kokosovo ulje u čvrstom stanju pa ga neki zovu i kokosova mast, a na oko 23 stupnja prelazi u tekuće stanje. Izvukla se ;)
Iako je kutijica težila samo 250 grama i došla oko nekih 60-ak kuna, iskreno – malo ga treba da se nešto fino skuha na njemu, izdnista meso, ispeku jaja, stavi se žličica u salatu – tako da je to bilo jedno od mojih prvih, mudrih ulaganja u zdravu hranu! Ukućani ne osjete razliku, ali znam da ju osjeti njihovo tijelo! A zašto je to ulje toliko dobro, pitala sam se. Odvojite pet minuta vremena i dopustite da vas pobliže upoznam s KOKOSOVIM ULJEM!

Sastojci sa snažnim antibakterijskim i antivirusnim djelovanjem

Kokosovo ulje dobiva se iz sušenog mesa kokosovog oraha. Osnovni sastojak ovog ulja je laurinska kiselina, koja ima snažno antivirusno i antibakterijsko djelovanje. Znate li koji je još jedini drugi izvor laurinske kiseline? Majčino mlijeko! No, tu je i tzv. kaprilna kiselina koja potiče razvoj “dobrih” bakterija te pozitivno djeluje na liječenje kandide te uništava parazite u probavnom traktu. Stoga je jasno zašto redovita konzumacija kokosovog ulja doprinosi održavanju zdravlja crijeva, smanjenju tjelesne težine i normaliziranju metabolizma.

Laurinska i kaprilna kiselina ne ugrožavaju krv, već izravno odlaze u jetru, gdje se pretvaraju u energiju, a zbog energije koju dobiva iz kokosovog ulja, tijelo duže zadržava osjećaj sitosti! Kokosovo ulje pomaže pri sniženju kolesterola, pospješuje apsorpciju vitamina i važnih minerala poput kalcija, magnezija i željeza. Kokosovo ulje koristi se kao pomoć pri liječenju niza oboljenja poput kožnih bolesti, probavnih smetnji, glivica pa i zloćudnih bolesti!

Nutritivne koristi kokosovog ulja:

Poboljšava apsorpciju hranjivih tvari i poboljšava probavu.
Pruža brz izvor energije te potiče metabolizam.
Proizvodi trenutni, iskoristiv izvor energije prije nego se pohranjuje kao mast.
Pojačava metabolizam, stabilizira tjelesnu težinu, i kontrolira osjećaj gladi.
Obogaćuje proizvodnju mlijeka dojilja.
Ne stvara štetne nusproizvode tijekom kuhanja ako se koristi na visokim temperaturama.

Osobno se zahvaljujem Alternativa za vas na korisnim informacijama koje sam koristila u pisanju ovog priloga.

Tekst: Stefani P. Srebačić (Copywritting by Memorabilia d.o.o.)

U službi zdravlja, ali i ljepote!

Kokosovo ulje hrani kožu, čini ju mekšom i elastičnijom, spriječava stvaranje bora i staračkih pjega. U masaži udova i zglobova ima protuupalno djelovanje, a dokazano je da pomaže kod gihta, artritisa, reume, bolova u zglobovima i oteklina. Kokosovo ulje potiče rast folikula, hrani i regenerira kosu. Zbog toga se ovo ulje često koristi u pakunzima za njegu kose.

2017-03-30T19:24:17+02:00
Go to Top