PLANIRANJE I ORGANIZACIJA U SLUŽBI MRŠAVLJENJA

/, Newsletter, Sunčanini savjeti/PLANIRANJE I ORGANIZACIJA U SLUŽBI MRŠAVLJENJA

Amerikanci imaju zgodnu izreku: If you fail to plan, you plan to fail. U prijevodu to znači: Ako ne uspiješ planirati, planiraš neuspjeh.

Zgodna igra riječi, ali totalno istinita. Uvjerila sam se masu puta što na svojoj, što na koži svojih vježbačica.

Ima ljudi koji baš sve vole isplanirati u svom životu. Od velikih planova pa do onih malih, dnevnih. Što je odlično, međutim, što je s nama koji nismo vični planiranju? Pa, uglavnom nas život nosi kao rijeka i često puta tresnemo glavom o neku stijenu što nas naposljetku natjera da kontroliramo tu bujicu u nama prihvatljivom smjeru.

Ahhh, kako sam se pjesnički izrazila. No, planiranje nije nimalo romantično, ali je nužno. Nužno je zbog toga da bismo odradili sve što želimo i da poslije možemo uživati u romantici. Eto.

Što je uopće plan? Plan je prikaz naših želja i ciljeva. Ako želimo ići u kino, planiramo dan i vrijeme. Ako moramo ići kod zubara, planiramo termin unaprijed. Ako želimo smršavjeti, planiramo obroke unaprijed.

I došli smo konačno do ciljane teme – kako planiranjem i organizacijom obroka postići najbolje rezultate u programu mršavljenja i oblikovanja tijela.

PLANIRANJE UNAPRIJED

Ima tu više važnih i potrebnih stvari za odraditi ali prvo i osnovno je:

  • Imati plan. Znati što želimo, znati kako to postići i znati što moramo raditi da bismo to postigli. Ako ste sudjelovali u nekom od mojih programa, onda znate da vam ovu prvu točku napravim ja. Kažem vam što i kako treba vježbati (pošaljem vam plan treniranja za tjedan unaprijed i video treninge) i što treba jesti (pošaljem vam plan prehrane s receptima i popisom namirnica) da biste postigli svoj cilj to jest mršavljenje ili oblikovanje tijela.
  • Druga stvar je planirati da plan uspije. Dakle imate plan kretanja od točke A do točke B. To jest, na primjer od 75 kilograma do 65 kilograma. Planiramo uspjeh. Nadamo se uspjehu. Želimo uspjeh. Moramo odraditi sve predradnje da bismo uspjeli. A predradnje su planiranje i organizacija.

PLANIRANJE OBROKA I ORGANIZACIJA

Hajdemo sad na konkretne stvari:

  • Imate program vježbanja koji kaže da morate vježbati tri puta tjedno. Odredite tri termina koja vam najviše odgovaraju u kojima ćete vježbati i držite se tih termina. S vremenom će i vaši ukućani naučiti da je to vaše vrijeme za vježbanje.
  • Imate plan prehrane prema kojem se morate hraniti. Nabavite namirnice koje su vam potrebne kako biste ih imali u trenutku pripreme obroka.
  • Ne kupujte ono što ne smijete konzumirati (ako kupujete grickalice za djecu, potrudite se da budu daleko od vaših očiju).
  • Svaku večer provjerite što imate na meniju slijedeći dan i što više toga pripremite unaprijed. Izvadite smrznuto meso. Skuhajte žitarice/tjesteninu i stavite u hladnjak. Ogulite i nasjeckajte povrće kako bi bilo spremno za obradu.
  • Ako idete u nabavku jednom tjedno, planirajte dodatno vrijeme za pakiranje namirnica u vrećice. Možete pakirati točne količine mesa (obično 100 grama mesa po osobi i nasjeckano povrće za slijedeća dva do tri dana (jer toliko dugo povrće može stajati u hladnjaku bez gubitka svježine).
  • Ako vam ostane višak hrane, pakirajte u vrećicu i zamrznite.
  • Ako u sklopu ureda nemate kantinu, nosite obroke od kuće. Ako imate kantinu, za gablec jedite meso i puno povrća. Ostale obroke jedite prema planu.
  • Uvijek imajte spremnog asa u rukavu. To je bilo koji obrok koji se može pojesti u slučaju da niste pripremili obrok, a za koji ne treba termička obrada to jest kuhanje. Na primjer: jabuka i bademi, kuhana jaja i mrkva, banana i posni sir, jogurt i kruška, orasi i stapke celera…kombinacija ima mnogo.
  • Ako ste skloni slatkišima, jedna kockica tamne čokolade ili žlica kikiriki maslaca će vam odagnati misli od slatkiša.
  • Uvijek u kući imajte osnovne namirnice za pripremu nekog brzog obroka koji neće naštetiti vašim naporima u mršavljenju.

Još jedna važna stvar koju sam namjerno ostavila za kraj je ta da budete dosljedne. Svaki dan slijedite gornje smjernice kako bi prerasle u dnevnu rutinu. Vjerujte, trebat će vam možda pola sata dnevno za pripremu glavnog obroka a za doručak, večeru i međuobroke najviše pet do deset minuta.

Eto drage moje, nadam se da sam bila jasna i da znate što vam je činiti. Za sva ostala pitanja, možete mi se javiti na suncana@budifitmama.hr.

Vaša Budifitmama Sunčana

Prati me putem newslettera

Prijavite se na Budifitmama newsletter i besplatno preuzmite svoj priručnik “Pet najboljih vježba protiv celulita”

By |2018-12-02T18:05:53+00:0012.11.2018.|Motivacija, Newsletter, Sunčanini savjeti|0 Comments

Leave A Comment