Moja vaga i ja imamo poseban odnos. Rekla bih prilično zamršen, ponekad destruktivan, uglavnom ambivalentan.

Sretna sam kad pokazuje minus, a kad pokazuje plus najradije bih je bacila u zid da se razbije u tisuću komada. Uglavnom je volim, no najdraža mi je kad je ne vidim.

Sudeći prema komentarima svojih vježbačica, kod većine žena je ista ili slična situacija. Volimo je toliko da bismo zaplesale valcer s njom nasred kupaone a ponekad je mrzimo iz dna duše.

Zašto nam vaga stvara probleme?

Vaga nam pokazuje koliko težimo to jest broj kilograma koje imamo. Vrlo jasno i precizno. Pod uvjetom da je točna.

Međutim, ono što vaga ne pokazuje a što je ponekad vrlo važno za naš dobar osjećaj jest jesmo li možda popili previše vode, jesmo li napuhani i teški uslijed PMS-a, jesmo li se ispraznili jutros, jesmo li dobro spavali, jesmo li skinuli koji centimetar i slično. Dakle vaga nam pokazuje samo jedan jedini parametar, težinu. Što je potpuno nedovoljno da bismo se dobro osjećali. Zašto?

Zato što težina ponekad može varirati od dana do dana, od jutra do večeri, od ručka do večere…ponekad čak i do dva kilograma.

I što se dešava (pogotovo ako smo u programu prehrane i vježbanja) ako je jučer vaga pokazala minus 500 grama a danas kilogram više? Kako je to moguće? Zar se debljam umjesto da mršavim? Što sam krivo učinila? Zašto mi se to dešava? Mučim se a nema rezultata…i padamo u očaj i odmah posegnemo za prvom slasticom koja nam se nađe na putu.

Također se vrlo često dešava da nakon nekog vremena vježbanja i pridržavanja zdrave prehrane čak i povećamo broj kilograma. To se događa zbog toga što smo izgubili masne naslage koje su lakše od mišića (samo su veće u volumenu) a dobili mišićnu masu koja je teža od masnih naslaga (ali manja u volumenu) i na kraju izgledamo vitko i definirano ali sa većim brojem kilograma od onog sa kojim smo startali.

Zato je vrlo važno NE VAGATI SE svaki dan. Ako se važemo svaki dan može se desiti da fokus sa onog što je važno (redovito vježbanje i zdrava prehrana radi poboljšanja kvalitete života – gubitak kilograma je samo bonus) prebacimo na ono nevažno a to je bjesomučno trčanje za brojem na vagi. Ali to je samo broj i ništa više. Broj koji ne odražava vaše stanje a pogotovo osjećaj zadovoljstva nakon dobrog treninga ili nakon zdravog i hranjivog obroka. Niti odražava izgubljene centimetre i dobivenu mišićnu masu.

Ako ste jedna od onih žena koje trebaju svakodnevnu potvrdu da idu u pravom smjeru i koje povremeni porast brojke na vagi ne uznemirava, onda go for it: važite se svaki dan! Ali ako vas i najmanji porast broja na vagi duboko uznemirava i tjera na propitkivanje vlastite vrijednosti, dosljednosti i discipline, svakako bih vam preporučila da se važete jednom tjedno ili čak jednom u dva tjedna. Tako ćete zadržati fokus i biti skoncentrirani na ono što je zaista važno.

Ako imate dilemu ili trilemu u vezi vježbanja i mršavljenja, slobodno mi se javite na suncana@budifitmama.hr. Bit će mi drago da vam mogu pomoći.

Vaša Budifitmama Sunčana